Zlatna kuga, kratkometražna konkurencija – 2. blok i Osuđeno selo na Subversive Film Festivalu

DAS-VERURTEILTE-DORF

Posljednjeg dana 10. Subversive Film Festivala program otvara film Zlatna kuga (1954) Johna Brahma. Što se dogodilo njegovu selu? Pita se Richard Hartwig po povratku u Dossenthal: selo se pretvorilo u odaje užitka za vojnike iz obližnjih američkih baraka i manevarskih prostora – puno barova i pubova, hotela sa sobama koje se iznajmljuju po satu, da ne spomenemo drogu koja se prodaje ne baš tako tajno. Dossentaleri su brzo naučili kako zaraditi na lakovjernim strancima, koji sa svoje strane uživaju u blagodatima svojeg prekomorskog namještenja i privilegija koje dolaze s njim. Dossenthal se pretvorio u Sodomu i tako… baš poput Hartwiga, John Brahm bio je Nijemac koji je postao američki državljanin da bi se ponovno vratio u stari svijet i novu državu – užasnut.

Nastavljamo u 17.00 sati s drugim blokom kratkometražne konkurencije:

Izgubljeni glas / La voz perdida, r. Marcelo Martinessi, 2016., Paragvaj/Venezuela/Kuba/Argentina, 11’ DCP

U filmu Izgubljeni glas Marcelo Martinessi preispituje paragvajsku recentnu povijest, referirajući se na masakr u Curuguatyju.

Digitalni imigranti / Digital Immigrants, r. Norbert Kottmann, Dennis Stauffer, 2016. Švicarska, 21’ DCP

U Digitalnim imigrantima švicarski autorski tandem Norbert Kottmann & Dennis Stauffer prati grupu staraca koji se pokušavaju prilagoditi digitalnoj eri.

Miss Holokausta / Miss Holocaust, r. Michalina Musielak, 2017. Poljska/Njemačka, 22’ DCP

U Miss Holokausta, Poljakinja Michalina Musielak odlazi u Izrael na bizarni izbor ljepote u kojem sudjeluju žene koje su preživjele užase konclogora.

Impresija jednog rata / La impresión de una guerra,  r. Camillo Restrapo, 2015., Kolumbija/Francuska, 26’ DCP

U Impresiji jednog rata Kolumbijac Camilo Restrepo koristi pulsirajući footage iz krvave povijesti Medellina, krvavije od njegove rijeke, crvene od boje koje se u nju ulijevaju iz lokalne tvornice tekstila, gdje priču pričaju tetovaže, ožiljci, crteži, punk stihovi, zrnatost privatnog ratnog videa i požutjele novinske stranice.

U 19:00 slijedi film Osuđeno selo (1952) redatelja Martina Hellberga. Nakon godina provedenih kao ratni zarobljenik u SSSR-u, Heinz Weimann vraća se kući u bavarsko seoce Bärenweiler. Sve što želi jest početi ispočetka, nastaviti svoj stari život farmera. Nedugo nakon njegova povratka, na Dan zahvalnosti, gradonačelnik Bärenweilera primi obavijest od okupacijskih sila da selo mora biti napušteno jer američko zrakoplovstvo tamo želi izgraditi novi aerodrom. Gradonačelniku se to nimalo ne sviđa, no odustaje od odupiranja kada mu njegovi nadređeni odbiju pomoći; jednako kao i lokalni svećenik, kojeg također napušta biskup. Cijelo to vrijeme Weimann počinje okupljati seljake, koji bivaju premlaćeni od policije kad pokušaju prosvjedovati ispred regionalnog parlamenta. Kad se pročuje o očajničkim pokušajima stanovnika Bärenweilera da se odupru SAD-u i njihovim BRD-ovskim lakejima, ostatak republike (kao i DDR-a) osvješćuje svoj kolektivni glas…

Osim toga, na rasporedu je i Hommage: Raymonda Gleyzera s filmovima SwiftBANADENemoj zaboraviti, nemoj oprostiti, AAA su tri oružane snage i Vječna vatra.