Imućni nakladnik Fausto Di Salvio (Alberto Sordi) i njegov vjerni odvjetnik Ubaldo Palmarini (Bernard Blier) kreću u pikarsku avanturu bespućima Angole, u potrazi za Faustovim rođakom Oresteom Titinom Sabatinijem (Nino Manfredi), koji je monotoniju rimskog života zamijenio izazovima afričke džungle. Oslanjajući se na retoriku egzotičnih avantura stripovskih junaka Lymana Younga (Tim Tyler’s Luck) koji u talijanskoj verziji postaju Cino & Franco iz serije stripova koji su izlazili u popularnom Topolinu, a čija je epizoda La misteriosa fiamma della regina Loana (Tajanstveni plamen kraljice Loane) inspirirala Umberta Eca za naslov njegova istoimenog romana, Scola fino sondira sve talijanske rasizme i kolonijalizme. Iza naizgled nekonvencionalne slatko-gorke komedije krije se žestoka i krajnje groteskna satira koja otvara pukotine postkolonijalizma. U nekoliko navrata Sordi citira Sandokana, ali i Srce tame Josepha Conrada. Između Talijana kojima je pustinjska vrućina spržila mozak, misionara koji proučavaju kukce, belgijskih plaćenika zaluđenih von Clausewitzom i afričkih plemena koja će prigrliti našeg Titina kao seoskog vrača, skrivaju se noćne more kolonijalne Angole koju je pregazila Salazarova čizma (film je snimljen 1968., kad zloglasnog Salazara u Portugalu nasljeđuje njegova desna ruka Marcelo Caetano). Nije ni čudo da su koscenaristi Scolina filma Agenore Incrocci i Furio Scarpelli, koji potpisuju scenarij za remek-djelo Sergia Leonea Dobar, loš, zao. Jer kao u Leoneovu Novom Meksiku, tako i u Scolinoj Angoli humanost je otišla kvragu. (Dragan Rubeša)
Napomena: Titlovi su na engleskom jeziku.