pow-wow

Pow Wow /

SAD, 2016., 75' DCP
Režija: Robinson Devor • Scenarij: Robinson Devor, Michael McConville • Fotografija:
Sean Kirby• Montaža: Adam Sekular • Produkcija: Sean Kirby, Victoria Nevinny

Country clubberi, radnici, ljubavnici, suparnici, bogovi, duhovi, holivudski otpadnici, Indijanci, Hispanoamerikanci, bijelci, prolazni i vječni, živi i mrtvi, ali i oni iza rešetaka. Svi oni okupljaju se u Coachella Valleyu, u utrci kojom se obilježava notorni lov na Indijanca Willieja Boya iz 1908., koji je pokušao uteći svojim progoniteljima u bijegu dugom 800 km nakon što je u samoobrani ubio oca svoje ljubavnice (taj isti zločin inspirirao je Abrahama Polonskog za film Tell Them Willie Boy Is Here, snimljen 1969. s Robertom Redfordom u ulozi šerifa). Prateći one koji danas slijede njegove pustinjske tragove u borbi za slobodom i opstankom, autor ispisuje sumanutu kroniku o američkim snovima, sreći i agoniji. U njegovoj pulsirajućoj seriji etnografskih susreta oni govore o pustinji kao mjestu slobode i vjerovanja. Iako nam se na prvi pogled čini kako u tim čudacima promatramo kalifornijsku verziju frikova iz opusa Urlicha Seidla, Devorovi akteri čvršće su ukorijenjeni u svoj(e) krajolik(e), dok autor u isti mah podiže most koji pokušava spojiti njihovu prošlost i sadašnjost putem eksperimentalnog asocijativnog vremena, stvarajući vrtoglavu i inteligentnu kroniku o američkim radostima koje polako ali sigurno odumiru.

Robinson Devor jedan je od trenutno najradikalnijih američkih autora. Devorova uvrnuta komedija The Woman Chaser iz 1999. osvojila je Nagradu publike na festivalu SXSW u teksaškom Austinu. Police Beat bio je nominiran za Independent Spirit Award, a bizarni hibridni doks ZOO premijerno je prikazan na Sundanceu.