Kino Europa / Subota, 11. svibnja / 17.00

What You Gonna Do When the World’s on Fire?

Italija / SAD / Francuska, 2018., 123’ DCP
Režija: Roberto Minervini · Scenarij: Roberto Minervini · Fotografija: Diego Romero Suarez-Llanos · Montaža: Marie-Hélène Dozo · Produkcija: Okta Film (Paolo Benzi), Pulpa Film (Denise Ping Lee, Roberto Minervini), Rai Cinema, Shellac Sud (Thomas Ordonneau), MYmovies.it (Gianluca Guzzo)

U Minervinija, individualne drame njegovih aktera referiraju se na svakodnevna crnačka iskustva u osvitu Trumpove pobjede, ali i turbulentnu povijest Crne Amerike. Dok hvata riječi jedne samohrane majke koja savjetuje svoje sinove Reginalda i Titusa da se moraju vratiti kući prije mraka, autor iscrtava oštru liniju između nevinosti i aktivizma, intimnosti i neposrednosti. Dječjoj naivnosti jukstaponirane su aktivnosti Novih crnih pantera koji sudjeluju u nenasilnim prosvjedima uz repetitivne povike „No Justice, No Peace!“, nalik nekoj mantri. A tu je i individualna drama ponosne vlasnice jednog bara, žrtve nasilja. No riječ je i o filmu koji katalogizira proces povijesne transformacije crnih tijela u materijalne artefakte, neku vrstu materijalne baštine koji će ispariti bez ikakve ceremonije, u mitovima i karnevalskim ritualima „Mardi Gras Indiansa“ koji združuju dvije potlačene manjine. No autorova granica je istodobno etička i estetska. Iako njegovo antropološko oko briše jaz između doksa i cinema veritea – čitav film nalazi se u permanentnom stadiju očekivanja. Poput boksača u ringu uoči okršaja. Naime, u Minervinija, taj famozni „Black Power“ znači prije svega slobodu govora. Obranu vlastitog glasa. (Dragan Rubeša)

Nagrade i festivali:

La Biennale di Venezia – Venezia 75 – ukupno četiri nagrade (2018); Nagrada Standard Readers’ – Viennale (2018); Nagrada Grierson – London Film Festival (2018); International Film Festival Rotterdam (2019); Thessaloniki Documentary Film Festival (2019); Istanbul Film Festival (2019)

Roberto Minervini rođen je u Fermu 1970. godine. Nakon studija na New School University u New Yorku, seli se na Filipine gdje predaje dokumentarni film, a potom u Teksas, za koji se vezuje njegova trilogija sastavljena od filmova The Passage, Stop the Pounding Heart i Low Tide. Jedan je od najpredanijih kroničara američkog Juga u sferi američkog „bijelog“ filma danas, pri čemu je taj prostor u isti mah geografski i unutarnji.