13. Subversive Film Festival – popis dokumentarne i igrane konkurencije dostupne online

U sklopu 13. Subversive Festivala (28.11. – 15.12.) održat će se i natjecateljski program 13. Subversive Film Festivala i to od subote 28. studenog do ponedjeljka 7. prosinca. Program donosi dvadesetak recentnih filmskih naslova koji su obilježili tekuću godinu i problematiziraju socijalne nepravde, društvene promjene, ženska prava i prava manjina, queer estetiku, studentske i radničke pokrete, te nasljeđe kolonijalizma, a natječu se za nagrade Wild Dreamer za najbolji dokumentarni i igrani film.

Čitava dokumentarna konkurencija te dio igrane konkurencije (Žena koja je bježalaLos ConductosOrfeja i Oblak u njezinoj sobi) uz kino Kinoteka moći će se pogledati i online na našoj platformi volimdokumentarce.net gdje će filmovi biti dostupni za gledanje od 28. studenog od 20 sati do 7.  prosinca u 24 sati i to bez posebnog dnevnog rasporeda.

Dokumentarna konkurencija dostupna na volimdokumentarce.net

White Riot, r. Rubika Shah, UK, 2019., 80′

Krajem sedamdesetih politički uzlet Nacionalne fronte, popraćen rasističkim javnim ispadima velikana rock scene poput Erica Claptona, dobio je odgovor u formiranju Rock Against Racism (RAR) inicijative koju su oformili britanski aktivisti, reggae/ska i punk rock glazbenici (The Clash, Tom Robinson, X-Ray Spex, Steel Pulse, Sham 69 i drugi) okupljeni oko fanzina Temporary Hoarding. U White Riot redateljica Rubika Shah uz dosad neobjavljene arhivske snimke i intervjue sa sudionicima isporučuje nezaobilazni vodič iz glazbenog aktivizma koji itekako rezonira danas u tmurno doba Brexita i uspona ekstremne desnice.

Metamorfoza ptica, r. Catarina Vasconcelos, Portugal, 2020., 101′

Iz Portugala nam pak stiže višestruko nagrađivani i krajnje osebujni filmski hibrid Catarine Vasconcelos, začudna oda odsutnom matrijarhu čije ime tvori vezivno tkivo triju generacija jedne portugalske porodice koja gaji ornitološke fascinacije.

Iradijacija, r. Rithy Panh, Kambodža/Francuska, 2020., 88′

Najbolji dokumentarac ovogodišnjeg Berlinalea filmski je triptih i autorov pokušaj otvaranja demonskih vrata povijesnog arhiva kako bi zaustavio protok smrti koju zrači 20. stoljeće. Riječ je o seriji fragmenata koji pripadaju različitim povijesnim epohama, povezanih jezivim anonimnim svjedočanstvima.

Služiti druge, r. Davide Maldi, Italija, 2019., 84′

Talijanski doks Davidea Maldija vodi nas u prestižnu ugostiteljsku školu u Domodossoli koja pretvara svoje učenike u savršene robote, a prema redateljevim riječima inspiraciju za ovaj svoj hibridni komad našao je u Jonathanu Swiftu i njegovoj knjizi Direction to Servants (Uputstva za sluge).

Dobro došli u Čečeniju, r. David France, SAD, 2020., 107′

Uznemirujući aktivistički doks Davida Francea o jedinom konclogoru za LGBTQ populaciju na svijetu. Krakovski nadbiskup etiketirao je LGBTQ populaciju kao „duginu kugu“, ali čečenski diktator Ramzan Kadirov jedini je nakon nacista koji se zalaže za njezino totalno istrebljenje. U filmu koji je imao svjetsku premijeru u sklopu Berlinale Panorame pratimo ispovijesti njegovih žrtava koje su pronašle snagu oduprijeti se.

Priča o mojem imenu, r. Karin Cuyul, Čile/Brazil, 2019., 78′

U ovom esejističkom filmu ceste filmska debitantica Karin Cuyul razotkriva osobne i kolektivne aspekte bolnog razdoblja suvremene čileanske povijesti na način koji mnogo toga duguje njezinu zemljaku Patriciju Guzmánu.

Space Dogs, r. Elsa Kremser, Levin Peter, Austrija/Njemačka, 2019., 91′

U austrijsko-njemačkoj koprodukciji autorski tandem Kremser&Peter stvara nekonvencionalni osvrt na sovjetsku svemirsku prošlost kroz priču o napuštenim psima koji nastanjuju rusku metropolu. Kremser&Peter u svojoj dokumentarističkoj bajci zamišljaju za Lajkine potomke drukčiju sudbinu: što ako su se reinkarnirali u pse lutalice koji se snalažljivo i samouvjereno kreću kroz moskovsku urbanu divljinu.

Igrana konkurencija dostupna na volimdokumentarce.net

Oblak u njezinoj sobi, r. Xinyuan Zheng Lu, Kina/Hong Kong, 2020., 98′

Ovaj eksperimentalni vizualni dnevnik satkan je od fragmenata sjećanja 22-godišnje Muzi koja se vraća u Hangzhou svojeg djetinjstva. Crno-bijela fotografija svojim šarmom priziva rane uratke novog vala, ali egzistencijalistički zanos mladih francuskih intelektualaca transformira se u egzistencijalistički zamor mladih kineskih milenijalaca. Prvijenac kineske sineastice Zheng Lu Xinyuan odnio je najviše priznanje u Rotterdamu.

Žena koja je bježala, r. Sang-soo Hong, Južna Koreja, 2019., 77′

Dobitnik Srebrnog medvjeda za najbolju režiju ovaj minimalistički filmski komad o uljezima istražuje prostore dijaloga. Renomirani korejski autor Hong Sang-soo daje nam još jednu filmsku lekciju o promatranju i pokazuje da je sazrelo vrijeme da ga prestanemo uspoređivati s Rohmerom i počnemo promatrati kao korejskog Čehova.

Los Conductos, r. Camilo Restrepo, Francuska/Kolumbija/Brazil, 2020., 70′

Halucinantni gerilski manifest kolumbijskog redatelja Camila Restrepa u kojem je junakovo stanje svedeno na instinkt za preživljavanje u nekoj vrsti simulacije otpora. Restrepo je nagrađen kao najbolji debitant na filmskom festivalu u Berlinu, a film je snimljen na 16 mm filmskoj vrpci.

Orfeja, r. Khavn, Alexander Kluge, Njemačka, 2020., 99′

Najnovija suradnja njemačke autorske legende Alexandera Klugea i filipinskog pankera Khavna – film Orfeja je mjuzikl za novi milenij koji donosi rodnu dekonstrukciju mita o Orfeju i Euridici. Visoko stilizirane vinjete tvore konceptualni kolaž koji fluktuira između fotografije, filma i videa – negdje na pola puta između filmske adaptacije brechtijanske operete i interaktivne muzejske instalacije.

Filmovi iz popratnih programa dostupni na volimdokumentarce.net

HOMMAGE – ALBERT CAMUS

Životi Alberta Camusa, r. Georges-Marc Benamou, Francuska, 2020. 98′  (dostupan od 1.12.)

Georges-Marc Benamou donosi intervjue s Camusovim prijateljima i obitelji, govore između ostalih Catherine Camus, Michel Bouquet, Jean Daniel i Mette Ivers. Tu su i predivne arhivske snimke i naracija Philippea Torretona. Zajedno oni tvore kompaktnu cjelinu koja pokušava zahvatiti sve „živote Alberta Camusa“ autora Kuge koji se htio suočiti sa svakim potresom i pritom ostati vjeran ljepoti ali i poniženima.

FILM XX – ŽENSKI FILMSKI NARATIVI

 Tko se boji ideologije?, r.  Marwa Arsanios, Libanon/Kurdistan/Sirija, 2019., 51′

 Redateljica Marwa Arsanios u ovom dokumentarnom filmu postavlja sljedeća pitanja: „Što znači pripadati nekome mjestu? Što točno znači ‘biti ovdje’? Što sve obuhvaćamo pod riječi ‘priroda’? Na koga mislimo kada kažemo ‘mi’?“ Ova politička pitanja proizlaze iz eksperimenata koje su poduzele žene u trima ratom pogođenim područjima (u planinama Kurdistana, Jinwara i doline Bekaa) gdje pripadnice Kurdskog ženskog autonomnog pokreta, Rojave te kooperativa izbjeglica provode ekofeminističke strategije koje dovode do svojevrsnog samoupravljanja, te stvaranja i transmisije znanja.

Upute za gledanje na volimdokumentarce.net

Filmove je moguće gledati samo na teritoriju Republike Hrvatske.

UPUTE ZA GLEDANJE PROJEKCIJA UZ ULAZNICU

Odaberite film koji želite gledati

2. U gornjem desnom uglu playera na stranici filma odaberite opciju RENT

3. Ulogirajte se u Vimeo

Ako nemate Vimeo korisnički račun, morate se registrirati. Registrirati se možete jednostavno putem Facebooka ili Googlea klikom na prikazane opcije ili putem e-maila.

Unesite podatke svoje kreditne kartice ili platite PayPalom ako imate PayPal račun

5. Kliknite na opciju RENT

Nakon provedbe plaćanja kliknite na opciju WATCH NOW ili samo ugasite cijeli taj prozor i film je spreman za gledanje

UPUTE ZA GLEDANJE BESPLATNIH PROJEKCIJA

Kliknite PLAY i gledajte film

PODNASLOVI

Određeni filmovi uz hrvatske imaju i engleske podnaslove, a neki filmovi imaju samo engleske podnaslove.

UPUTE ZA POKRETANJE PODNASLOVA

Podnaslove možete odabrati klikom na ikonu CC u donjem desnom uglu playera.