Sudjeluju: Tanja Vrvilo, Hrvoje Turković, Pavle Levi
Moderira: Petar Milat
Pavle Levi jedan je od onih autora čiji su tekstovi intelektualno utješni dok istovremeno aktiviraju intelekt pri susretu s bliskim i inspirativnim horizontima. Prije sedam godina njegovo se Kino drugim sredstvima trenutačno suvereno upisalo u obzor suvremene filmske teorije, razotkrivajući kroz naizgled jednostavno imenovanje pojma fenomen prisutan u ljudskom stvaralaštvu od samih njegovih početaka. U Cimanju slike Levi kao da ponavlja svoju gestu proširenog teksta (na tragu Youngbloodova/Vanderbeekova proširenog filma) i sumirajući svoje akademske i filmsko-interpretacijske interese oslobađa pisanje o (filmskoj) slici kroz još jedan privlačan koncept čija se primjena odmata u više smjerova. Preuzimajući Makavejevljev ludički pristup umjetnosti koju „treba cimnuti“ Levi analizama suvremenih slika kao da budi čitatelja-gledatelja specifičnom vrstom tekstualne i misaone sintonike. Ako pristanemo na pakt koji nam autor nudi, na čitanje akademskog lucidnog sna, ulazimo u prostor u kojemu je moguće sagledati poznato iz dosad nepoznatih ili neočekivanih uglova; teorijskim i interpretativnim cimanjem stripova, filmova i fotografija autor razotkriva svoju strast prema analizi vizualne svijesti i onaj jedva primjetan šav koji spaja svijet spavača sa svijetom budne osobe, odnosno svijet filma sa svijetom „stvarnosti“. U njemu su savršeno povezani naizgled nepovezivi autori, njihove su dodirne točke potpuno smislene i očite, a jugoslavenski stvaratelji ponovno ravnopravno stoje uz bok onima „Zapada“. U svakom eseju slika je centralna točka iz koje sve kreće ili u koju se sve vraća; svijet je prevodiv u logiku i govor (pokretnih) slika, a dosljednost sprovedenog postupka kroz niz primjera nudi istovremeno i emancipatorni alat za njihovo korištenje. Posebno pritom veseli uvođenje epistolarne forme u tekstualnu analizu, koja — jednako kao i ogoljivanje autorskog ja u tekstu — „znanost o umjetnosti“ čini bitno iskrenijom i smislenijom. [Petra Belc]
Cimanje slike je prvi svezak u novopokrenutoj ediciji Sekvenca koju zajednički uređuju zagrebački Multimedijalni institut i beogradski Fakultet za medije i komunikacije. Knjigu je oblikovao Andrej Dolinka, a s engleskog preveo Đorđe Tomić. Razgovor će biti organiziran u suradnji s Multimedijalnim institutom.
Pavle Levi je redovni profesor povijesti i teorije filma na sveučilištu Stanford u Kaliforniji. Autor je knjiga Raspad Jugoslavije na filmu i Kino drugim sredstvima. Priredio je zbornik tekstova Annette Michelson Filosofska igračka.