Kada je punk eksplodirao u Washington DC-ju bila je to moćna konvergencija snažne muzike, formativnih prijateljstava i bistrih umova. Punk the Capital istražuje inspirativnu priču o tome kako je ova jedinstvena punk supkultura nastala na neočekivanom mjestu u savršenom trenutku. Film duboko zaranja u pokret koji je u potpunosti redefinirao punk žanr i stvorio dugotrajni model za opstanak DIY kulture i politički angažirane muzike. Situirajući DC punk unutar širih rock narativa film otkriva zašto zvuk i ideje ove revolucionarne muzičke scene i dalje inspiriraju ljude diljem planeta. U filmu se pojavljuju bendovi Bad Brains, Minor Threat, Slickee Boys, Void, Faith, Rites of Spring, Half Japanese, Black Market Baby, Tru Fax, SOA, The Enzymes i The Insaniacs, a tu su i Henry Rollins, Ian MacKaye (Minor Threat, Fugazi), HR (Bad Brains), Jello Biafra (Dead Kennedys), Cynthia Connolly, Joe Keithley, Howard Wuelfing, Don Zientara i brojni drugi. Punk the Capital snimljen je zahvaljujući uspješnoj Kickstarter crowdfunding kampanji 50k) i nekoliko stipendija Komisije za umjetnost i humanistiku u DC-ju. Filmaši su na filmu blisko surađivali s punk arhivom i gradskom knjižnicom u DC-ju što je inspiriralo srodne svjetske projekte.
Nakon projekcije slijedi razgovor u kojem sudjeluju redatelj James June Schneider i legendarni bubnjar Minor Threata i suosnivač Dischord Records Jeff Nelson te basist Hoovera i June of 44 Fred Erskine. Moderator je Zoran Stajčić, glazbeni kritičar i glavni urednik popkulturnog magazina Ravno do dna.
Nagrade i festivali:
American Film Institute i Hirshhorn Museum (Sound Scene festival) – svjetska premijera; In-Edit (Barcelona i Brazil); BAFICI; Leeds International Film Festival; Sound Unseen
James June Schneider rođen je u Washington DC-ju i tijekom 1980-ih odgojila ga je gradska punk i skate scena. Od 1992. snima filma a od 2001. radi i video performanse i projekcije na gradskim zidovima i građevinama. Njegovi nagrađivani radovi prikazivani su na filmskim festivalima, muzejima i umjetničkim prostorima diljem svijeta. Schneiderova filmografija uključuje Blue is Beautiful s muzičarima Dischord Recordsa The Make-Up (1997.) i znan-fan The End of the Light Age (2007.) u kojem glumi Lou Castel. Režirao je i The Band that Met the Sound Beneath (2012.) s čileanskim punk bendom Panico and Young Oceans of Cinema, portret francuskog redatelja Jeana Epsteina koji je imao premijeru 2012. na filmskom festivalu u Rotterdamu. www.jamesjune.info
Paul Bishow preselio se u Washington DC sredinom 1970-ih. Od tada je snimio desetak filmova, dugometražnih i kratkometražnih, uglavnom na Super-osmici. Njegovi filmovi uključuju filmski esej Anarchy and Chaos Prelude, DC to Bad Brains (1979.) i igrani film It’s a Wonderful Horrible Life (2001.). Brojni DC punk bendovi pojavili su se u njegovim filmovima kao i njihovi članovi koji povremeno igraju uloge u njegovim „fikcionalnim“ radovima. Snimke iz njegovih filmova korištene su u brojnim dokumentarcima uključujući Don Lett’s Punk Attitude and Mandy Stein’s Bad Brains Band in DC (2012.). Paul je također jedan od osnivača I am Eye Film Foruma koji je 1982-1997. u DC-ju snimao underground filmsku seriju.