Izgubljeni biser DIY filmaštva 1990-ih Drylongso redateljice Cauleen Smith donosi prodoran uvid u rasnu nepravdu u formi handmade filma o prijateljstvu/istrazi ubojstva/romansi. U ovom rijetkom filmskom slavlju crnačke ženske kreativnosti, Smith uspijeva dočarati živopisnost zajednice Oaklanda ’90-ih i kroji dirljivu elegiju posvećenoj čitavoj generaciji izgubljenih afroameričkih muškaraca.
*Smith je dio druge generacije filmskih studenata u pokretu L.A. Rebellion, koji su studirali na Kalifornijskom sveučilištu u Los Angelesu, a djelovali nadahnuti Julie Dash i Haile Gerimom, uz druge. Iako joj je dugometražni prvijenac premijerno prikazan na Sundanceu, redateljica se ubrzo razočarala filmskom industrijom i počela raditi na kratkim, avangardnim filmovima i instalacijama. Smith je kasnije napravila prijelaz u svijet umjetnosti i stekla status zvijezde. [GD]
Cauleen Smith je interdisciplinarna umjetnica koja u svom radu propituje svakodnevne mogućnosti mašte koristeći se raznim materijalima i krećući se raznim arenama. U svojim ostvarenjima često zaziva diskurs eksperimentalnog filma sredine 20. stoljeća, nadahnuta strukturalizmom, filmom „trećeg svijeta“ i znanstvenom fantastikom. Koristeći se taktikama tih disciplina, Smith stvara fenomenološko iskustvo za gledatelje i sudionike. Osim u grupnim izložbama, njezini filmovi, predmeti i instalacije prikazivani su i izlagani solo u Muzeju suvremene umjetnosti u Chicagu, The Kitchenu te Threewallsu u Chicagu. Osvojila je više nagrada i stipendija, uključujući Nagradu Rockefeller Media Arts, stipendiju Chicago 3Arts i Rauschenberg Residency.