Kasno je navečer i bračni par upravo se vraća kući nakon zabave na kojoj su sreli ženinu nekadašnju školsku prijateljicu i slavnog pjevača. Ona koketira s drugim muškarcem. On zamjećuje njezinu atraktivnu poznanicu. Iako oboje nakratko sanjare o tome da razvrgnu brak zbog tajanstvenih novih ljubavnika, na kraju zaključe kako su stabilnost i komfor važniji od prolaznog uzbuđenja nove romanse. Portret tipičnog buržujskog braka utemeljen je na komičnoj operi u jednom činu Od danas do sutra (1930) koju je komponirao Arnold Schönberg prema libretu Maxa Blonde (pseudonim njegove supruge Gertrud Schönberg). Filmska ekranizacija snimljena je na pozornici u crno-bijeloj fotografiji, a prije početka špice vidimo kako ulazi orkestar od 70 glazbenika. Straub & Huillet snimili su ukupno tri filma prema Schönbergovim djelima – ostala su dva kratkometražni Einleitung zu Arnold Schoenbergs Begleitmusik zu einer Lichtspielscene (1973) i Mojsije i Aron (1975), prema istoimenoj nedovršenoj operi.
Straub i Huillet stvaraju agresivne, esencijalne, ali i filmove iznimne ljepote: pronalaze nove forme zvuka i slike te vraćaju gledatelju iskustvo filma kao filma i stvarnosti kao stvarnosti, a ne pukog realizma. Riječima velikog Sergea Daneyja, oni su „posljednji veliki filmaši modernog filma, možda cijele povijesti filma, točka“. Destrukcija klišeja, ideologije, „dosadnog i tupog naturalizma“.
(Dina Pokrajac)