Dijaprojektorske QR kodove za slušanje audio-filmova možete preuzeti od 3. do 10. listopada na festivalskim info pultovima u kinu Tuškanac i Dokukinu KIC.
Pandemijska je godina za filmske stvaratelje bila katalizator mnogih promjena i poticaj za nove načine promišljanja medija filma. Troje autora, koji svoje prijateljstvo i redateljske vizije oblikuju i učvršćuju u vaninstitucionalnom prostoru Kinokluba Zagreb, ovu su priliku iskoristili kako bi svoje filmove realizirali u mediju zvuka i umovima svojih slušatelja-gledatelja. “Naša redateljska odluka ne dokida sliku nego intenzivira fenomen — slike će se stvarati u glavama ljudi koji će slušati naša audio-djela”, zapisao je Tomislav Šoban u korespondenciji koju je o Ušima za gledanje vodilo njenih troje autora. Svaki je audio-film namijenjen individualnom slušanju-gledanju kroz kretanje prostorom koji sami odaberemo, a Šoban, Dozet i Blažević ovime nas pozivaju i da film promislimo kao prafenomen koji se, kao slika u umu, pojavljuje od samih početaka našeg postojanja. (Petra Belc)
EKSPEDICIJA – Daria Blažević
Sredinom prošlog stoljeća, na području Teritorija netragom je nestala znanstvena ekspedicija. Zapisnici koji su pronađeni u ostacima logora svjedoče o opčinjenosti članova ekspedicije jednom biljkom s neobičnim svojstvima i o postupnom usmjeravanju njihovog interesa od prirode Teritorija prema samima sebi. Uoči vlastitog ulaska u Teritorij, pripremaš se čitajući njihove zapisnike i pitaš se što im se dogodilo. (DB)
OTOK – Dalija Dozet
Postoje sjećanja koja su istovremeno i moja i tvoja i svačija. Ženski glas vodi te u svijet u kojemu se ponekad susrećemo. Pucketanje vatre, šum vinila i onaj iz školjke, miris zemlje nakon pljuska, pljesak u tamnoj dvorani. Postoji li pokret u našim sjećanjima, postoji li vrijeme? U robinzonskoj avanturi o čovjeku koji mora imaginirati da bi preživio, odjednom shvaćam da ti se (sebi) moram ponovo javiti. (DD)
REKONSTRUKCIJA ili prije vremena – Tomislav Šoban
Prije deset godina, na trgu u Sankt Petersburgu se našao mladi par koji je nekad prije bio u ljubavnoj vezi. Postoji samo zvučni dio snimke budući je slika iz nepoznatog razloga glitchana. Ovo je pokušaj rekonstrukcije njihova susreta nakon toliko godina. A rekonstrukcija je po definiciji utvrđivanje slijeda prošlih događaja na temelju pronađenih ostataka, svjedočanstava, sjećanja i sličnog. (TŠ)
Fizikalnost zvuka i suradnja slušatelja u djelu omogućuje nam istraživanje nove razine bliskosti i intimnosti s publikom, koja pak dobiva svojevrsnu autonomiju nezamislivu u klasičnoj projekcijskoj situaciji. Svako slušanje bit će zaseban, neponovljiv događaj, koji će uz samog autora oblikovati i slušatelj i prostor u kojem se nalazi. (Daria Blažević)