Subotnji program, predzadnji dan 10. Subversive Film Festivala otvorit će u 15.00 filmovi iz kratkometražne konkurencije:
Kwassa Kwassa (2015) r. Tuan Andrew Nguyen u kojem lokalci izrađuju „nestabilni brod“ (kwassa kwassa) kako bi prešli smrtonosnu udaljenost koja razdvaja komorski otok Mayotte, francuski prekomorski teritorij i najudaljeniji dio EU-a od susjednih otoka u arhipelagu; simbolično putovanje u bolji život.
Radna snaga (2016) r. Loukianos Moshonas predstavlja imigranta koji radi na preuređenju apartmana, dok na krovu njegove zgrade on i njegovi prijatelji pokušavaju promijeniti svijet.
Ulica smrti (2017) r. Karam Ghossein film je u kojem Ghossein izmjenjuje slike s prijateljeva vjenčanja i snimke vratolomija koje klinci izvode na cesti koja vodi k bejrutskom aerodromu.
Limb (2016) u režiji Konstantina Kotzamani leopard će leći s kozom, vukovi će živjeti s janjadi, a dječak će biti njihov vodič.
Nastavljamo zatim s Evanđeljem (2016) redatelja Pippa Delbona, gdje on uranja u talijanski izbjeglički prihvatni centar u Astiju. Svjestan da tamo postaje „špijun“ udaljen od njegovih stanara i njihova malog privatnog svijeta, u strahu da ne ode predaleko u njihovu „svetost“ ili da im nešto ne „ukrade“ za svoj film. „Mučit će vas i tjerati da govorite. Mrzit će vas zbog vaše vjere“, poručuje im Delbono, koji „nikad nije vidio ljude kako hodaju po vodi, ali ih je vidio kako se u njoj utapaju“. Njihova se svakodnevica izmjenjuje s prizorima iz njegove predstave i snimkom sukoba izbjeglica sa slovenskom policijom pokraj žilet-žice.
S početkom u 19.00 kreće Politika, priručnik za upotrebu (2016) u režiji Fernanda Leóna de Aranoa, a radnja se odvija četiri godine nakon burnih zbivanja na madridskom trgu Puerta del Sol, koje je našim subverzivcima već približio Sylvain George – Put Madrida (Svijetli plam!), pokret 15 M iznjedrio je Podemos, koji 2015. ulazi u španjolski parlament kao treća najjača stranka.
Odličan filmski dan u 21:00 zaključuje Stilistica (2016) redatelja Oliviera Assayasa, a njegov ezoterični i krajnje vogueovski komad lucidna je parabola o stvarima koje nas povezuju, našim načinima komuniciranja i nemogućnostima postizanja bilo kakvog drugog kontakta osim onog u kojem smartphone preuzima ulogu medija.
Svakako, vrijedi spomenuti i još jedan od filmova iz retrospektive: Voljeni i odbačeni Izdajice (1973) Raymunda Gleyzera, a koji možete pogledati u 19:00 u Kinu Europa.