Kino Tuškanac / Subota 21. 5. / 21.15

Obje strane oštrice /

Francuska, 2022., 116' DCP
Režija: Claire Denis · Scenarij: Christine Angot, Claire Denis · Fotografija: Eric Gautier · Montaža: Emmanuelle Pencalet, Sandie Bompar, Guy Lecorne · Produkcija: Olivier Delbosc (Curiosa Films) · Uloge: Juliette Binoche, Vincent Lindon, Grégoire Colin, Issa Perica, Bulle Ogier, Mati Diop

Sara i Jean u stabilnoj su vezi već deset godina. Čine se sretnima. On je njezina stijena, netko na koga se može osloniti. Kada su se prvi put upoznali Sara je bila u vezi s Françoisom, Jeanovim najboljim prijateljem. Jednoga dana Sara vidi Françoisa na ulici. On nju ne vidi, no preplavljuje ju osjećaj da bi joj se život mogao drastično promijeniti. François se uskoro javlja Jeanu i predlaže mu da ponovno zajedno rade. Stvari iznenada izmiču kontroli. Obje strane oštrice treća je suradnja Claire Denis sa spisateljicom Christine Angot, s kojom je napisala Isabellino sunce, u kojem također glumi Juliette Binoche. Tijelo glumice postaje performativni teritorij za čitavu plejadu kontrastnih emocija. Precizna kamera Erica Gautiera prati Sarino tijelo koje je u stalnom pokretu, eruptirajući u nekontroliranim trzajima. Denisini protagonisti okruženi su plamenima čežnje, u opsadnom stanju, nesvjesni društva i njegove neumoljive potrebe da odvaja stvari u suprotstavljene kategorije.

Nagrade i festivali:

Berlinale (2022) – svjetska premijera, Srebrni medvjed za najbolju režiju

Claire Denis je jedna od najvažnijih autorica suvremenog francuskog filma. Iako je rođena u Parizu, kao kći javnog službenika većinu djetinjstva i mladosti sve do četrnaeste godine provela je u raznim afričkim državama. S majkom i mlađom sestrom se nakon toga vratila u Francusku u predgrađe Pariza i nastavila školovanje. Ipak, vrijeme provedeno u nekadašnjim francuskom kolonijama ostavilo je traga što je vidljivo u njenoj filmografiji. Isprva je studirala ekonomiju, no shvatila je da to nije za nju. Na nagovor supruga, upisala je parišku filmsku školu IDHEC danas poznatu kao La Fémis. Scenaristički i redateljski debi ostvarila je 1988. godine filmom Čokolada nakon čega je snimila brojne priznate filmove: Ne bojimo se smrti (1990.), J’ai pas sommeil (1994.), Nénette i Boni (1996.), Dobar posao (1999.), Nevolje svakog dana (2001.). Vendredi soir (2002.), Uljez (2004.), 35 čašica ruma (2008.), Bijeli materijal (2009.) itd. Često surađuje s  glazbenom grupom Tindersticks koji rade glazbu za većinu njenih filmova. U filmovima se često inspirira radovima filozofa Jean-Luca Nancya koji se bavi problemima prihvaćanja stranaca, integracije i asimilacije. Uz rad na filmu, počevši od 2002. godine radi kao profesorica filma na školi European Graduate School (EGS) u Saas-Feeu u Švicarskoj. Nakon Isabellinog sunca (2017.) i Misije – duboki svemir (2018.) ovo je njezina treća suradnja u nizu s glumicom Juliette Binoche.