Kino Tuškanac / Četvrtak 19. 5. / 18.00

Planet / El Planeta

SAD/Španjolska, 2021., 79' DCP
Režija: Amalia Ulman · Scenarij: Amalia Ulman · Fotografija: Carlos Rigo Bellver · Montaža: Katharine, Mcquerrey Anthony Valdez · Produkcija: Amalia Ulman, Kathleen Heffernan, Kweku Mandela · Uloge: Amalia Ulman, Ale Ulman, Chen Zhou, Nacho Vigalondo, Saoirse Bertram (Holga’s Meow, Memory, Operator Media)

Vrckava crna komedija koja istražuje suvremeno siromaštvo, klasne barijere, žensku žudnju i uvijek složene odnose majki i kćeri. Leo studira modu u Londonu no nakon očeve smrti prisiljena je vratiti se kući u svoj rodni gradić Gijón, u vjetrovitoj španjolskoj pokrajini Asturias koja je nekoć bila središte industrije ugljena a sada preživljava od turizma. Ondje se iznova povezuje sa svojom ekscentričnom majkom Marijom, trudeći se da zadrže privid života na visokoj nozi dok im prijeti deložacija. Minimalistička ibersko-američka komedija o kćerki i majci, koje koriste površnost kao eskapizam, snimljena je uz niski budžet i crno-bijelu fotografiju a svojim lepršavim stilom priziva ranije radove Mirande July i skečeve kultne serije Pa to je fantastično! ali i nalazi inspiraciju i duhovno srodstvo sa sofisticiranim komedijama Ernsta Lubitscha (Nevolje u raju, Nacrt za život). Filmski prvijenac umjetnice Amalije Ulman poznate po svojim multimedijalnim projektima u kojima prepliće autobiografiju i fikciju inspiriran je njezinim vlastitim odrastanjem i financijskim nedaćama, kao i odnosom s majkom Alejandrom – obje glume verzije samih sebe u ovom filmskom vodiču za preživljavanje ekonomske krize kroz sitne prijevare.  

Nagrade i festivali: 

Buenos Aires International Festival of Independent Cinema (2021) – najbolja režija, nagrada FEISAL; Cinema Eye Honors Awards, (2022) – nagrada Heterodox; Galway Film Fleadh (2021) – Peripheral Visions Award (2021); Gijón International Film Festival (2021); Viennale (2021); Sundance Film Festival (2021); Torino Film Festival (2021) – nagrada AVANTI!, nagrada FIPRESCI, Specijalna nagrada žirija; Toulouse Cinespaña (2021) – najbolji scenarij  

Amalia Ulman je vizualna umjetnica rođena u Argentini ali odrasla u Španjolskoj. Studirala je na Central Saint Martins u Londonu. Njezini radovi zamagljuju distinkciju između umjetnika i predmeta istraživanja, često stvarajući duhovite, bezazlene varke i istražujući klasnu imitaciju i odnos konzumerizma i identiteta. Izražava se u videu, skulpturi i instalaciji a njezina multidisciplinarna umjetnička praksa uključuje i upotrebu društvenih medija, snimanja za časopise, intervjue, samo-promociju i promoviranje brandova kao oruđa za fabrikaciju fikcionalnih narativa. Njezin performans Excellences & Perfections arhivirali su Rhizome i New Museum (New York) te je izložen u Tate Modernu i Whitechapel Gallery (London). Njezini najnoviji radovi su video-esej Annals of Private History (Frieze Live, 2015.), Privilege (online performans, 2015.-2017.), Buyer Walker Rover, Aka. Then There (2019.) za Wuzhen Biennale of Contemporary Art i Sordid Scandal (2020.) za Tate Modern.