Estetika i politika, kultura i barbarizam: njihovi međusobni odnosi predmet su zanimanja revolucionara, kritičkih mislilaca i praktičara. U ovom izlaganju razmatra se politika umjetnosti i umjetnost politike u umjetničkim djelima i ikonografiji koju proizvode suvremeni umjetnici_e, koji_e pobijaju prošlost i sadašnjost te oslobađaju prigušene materijale iz arhivâ. „Klupku tišina“ koje probija iz povijesti poraženih daje se čujnost, glasni tutnjevi odjekuju diljem vremena čija kronologija postaje irelevantna putem subverzivnog pristupa.
Esther Leslie je profesorica političke estetike na Sveučilištu Birkbeck u Londonu. Zanimaju je poetika znanosti i politika tehnologije. U aktualnom radu fokusira se na medijski mutež i estetiku turbulencije. Među njezinim knjigama različite su studije i prijevodi Waltera Benjamina, kao i Hollywood Flatlands: Animation, Critical Theory and the Avant Garde (2002); Synthetic Worlds: Nature, Art and the Chemical Industry (2005); Derelicts: Thought Worms from the Wreckage (2014), te Liquid Crystals: The Science and Art of a Fluid Form (2016). U sklopu nedavnog istraživanja o biopolitičkoj ekonomiji mliječnih proizvoda s Melanie Jackson objavila je publikacije Deeper in the Pyramid (s Melanie Jackson) (2018/2023), i The Inextinguishable for the Limerick Biennale, 2020. Knjiga o antifašističkom pioniru radija Ernstu Schoenu (koju je napisala sa Samom Dolbearom) izlazi u srpnju u izdanju Goldsmiths Pressa, a studija o ICI-u i njegovom utjecaju na Teesside uskoro će biti objavljena u biblioteci Palgrave Pivots.
Moderira: Ivana Hanaček
Predavanje je organizirano u suradnji s portalom Slobodni Filozofski.
Predavanje će se održati na engleskom jeziku.