U sklopu 13. Subversive Festivala održava se i natjecateljski program 13. Subversive Film Festivala i to sve do ponedjeljka 7. prosinca. Program donosi dvadesetak recentnih filmskih naslova koji su obilježili tekuću godinu i problematiziraju socijalne nepravde, društvene promjene, ženska prava i prava manjina, queer estetiku, studentske i radničke pokrete, te nasljeđe kolonijalizma, a natječu se za nagrade Wild Dreamer za najbolji dokumentarni i igrani film.
Prvi ponedjeljak SFF-a donosi tropsku melodramu brazilskog redatelja Karima Aïnouza Nevidljivi život Eurídice Gusmão nagrađenu u Cannesu priznanjem Un Certain Regard. Prema riječima selektora Dragana Rubeše „u tsunamiju ekscesnih narativa brazilskog autorskog revolta u eri Bolsonara, Aïnouz je jedan od rijetkih sineasta koji se priklonio retorici transparentne tropske melodrame, stavljajući u prvi plan nemogući dijalog tijela i duha, s referencama na kasnog Fassbindera“.
Temelji se na istoimenom romanu književnice Marthe Batalhe i prati sudbinu dviju sestara u Rio de Janeiru od 50-ih do 70-ih godina. Guida slijedi slobodu. Eurídice postaje zatočenica rigidnog obiteljskog poretka. Guida živi za ljubavnu žudnju, a Eurídice za glazbu. One su recipročne osobnosti u frakturi sna i stvarnosti. Iako Guidin odabir slobode i Eurídicein obiteljski kavez proizvode identična razočaranja i izdaju iluzija.
A prema riječima filmskog kritičara Jurice Pavičića „film je prava gozba za oči, sjajna demonstracija retro-šika koja podsjeća na najpopularnije filmove Wong Kar-waija (In the Mood For Love), no ima nešto i od Almodovara i Fassbindera“.
Film je na rasporedu zagrebačkog kina Kinoteka s početkom u 17.30 sati.
U istom kinu s početkom u 20 sati na rasporedu je dokumentarni film Metamorfoza ptica portugalske redateljice Catarine Vasconcelos, višestruko nagrađivani i krajnje osebujni filmski hibrid. U pitanju je začudna oda odsutnom matrijarhu čije ime tvori vezivno tkivo triju generacija jedne portugalske porodice koja gaji ornitološke fascinacije.
U maniri magičnog realizma ova obiteljska saga transformira svakodnevni život u priviđenje utemeljeno u imaginarnim pismima. Pri filmskom kazivanju ove istinite priče Vasconcelos se ne zadovoljava činjenicama i kronologijom te stalno probija granice dokumentarizma – rezultat je krajnje inovativni filmski hibrid, koji zna zakopati obiteljske tajne i prekriti ispovijesti valom koprene na način koji je miljama udaljen od utabanih staza autobiografskog filma.
Čitava dokumentarna konkurencija te dio igrane konkurencije uz kino Kinoteka može se pogledati i online na platformi volimdokumentarce.net gdje su filmovi dostupni za gledanje do 7. prosinca bez posebnog dnevnog rasporeda.