Najnoviji film Jean-Gabriela Périota kroz arhivske materijale donosi intimnu i političku priču o francuskoj radničkoj klasi od 1950-ih do danas. Kao inspiracija poslužio mu je istoimeni roman Didiera Eribona dok je naratorica slavna glumica Adèle Haenel. U autobiografskom eseju Povratak u Reims sociolog i filozof Didier Eribon ogolio je društvene nejednakosti i nasilnost eksploatacije vrativši se sjećanjem u svakodnevicu vlastite radničke obitelji kako bi dešifrirao opću političku evoluciju radništva. Fascinantno književno djelo memorijske refleksije u Périotu susreće virtuoznog filmaša koji poput metalurga rudari po arhivskoj građi raznolikih izvora (televizijske vijesti, dokumentarci, fikcija) i daje joj na relevantnosti. Rezultat je nekonvencionalna filmska ekranizacija jednog od najutjecajnijih memoara 21. stoljeća koji je pokrenuo „klasni coming-out.“ Intimnija prva polovica filma prati obiteljski usud od Eribonove prabake do njegove majke, dok druga polovica analizira razloge koji su doveli do dobro nam znane političke situacije krajem 20. stoljeća kada je oformljen društveni pakt koji atomizira pojedince i otupljuje polaritet klasnog konflikta. (DP)
U nedjelju 10. listopada u 17 sati pisac Didier Eribon i redatelj Jean-Gabriel Périot pridružit će se u online razgovoru s prevoditeljem i novinarom Leonardom Kovačevićem te direktoricom Subversive Film Festivala Dinom Pokrajac. Razgovor će se moći pratiti putem Zoom poveznice:
https://us02web.zoom.us/j/83735046401?pwd=T2J3YTJ2Vm13dkVMQ2xuNlVUWHV6dz09
Meeting ID: 837 3504 6401
Passcode: c7D5Hd
Nagrade i festivali:
Cannes Film Festival (2021); Guanajuato International Film Festival (2021); San Sebastián International Film Festival (2021)
Jean-Gabriel Périot rođen je u Bellacu 1974. godine. Francuski je videoumjetnik i sineast. U Njemačkoj mladosti (2015.) ispisao je potentnu kroniku o filmskim aktivnostima frakcija njemačke krajnje ljevice tijekom 1960-ih i 1970-ih godina. Film je otvorio berlinsku Panoramu te osvojio nekoliko nagrada na međunarodnim festivalima. Autorov prethodni komad Naši porazi (2019.) pobjednik je dokumentarne konkurencije 12. Subversive Film Festivala. Périot je razvio vlastiti montažni stil koji propituje nasilje i povijest uvijek uzimajući filmske arhive kao svoje polazište.