Filmski esej Svjetla posvuda istražuje zajedničku povijest kamera, oružja, policije i pravosudnog sustava. Film preispituje infiltraciju tehnologija nadzora u našu svakodnevicu i sondira predrasude koje su inherentne ljudskoj percepciji ali i percepciji objektiva. Kao i u svojem nagrađivanom prvijencu Štakorski film Anthony svoju istragu otpočinje u Baltimoreu, gradu koji je već dugo glavni poligon za testiranje novih policijskih tehnologija. Od 19. stoljeća kada je nova umjetnost fotografije potpomagala kolonijalne projekte i razvoj automatskog oružja pa sve do sjedišta Axona, kompanije koja ima monopol na proizvodnju tjelesnih kamera u SAD-u, Anthony iscrtava kaleidoskopski portret društva kontrole i podsjeća na dugotrajnu povezanost fotografskih slika i nasilja. Njegova naracija uparuje apstraktno istraživanje prirode percepcije s konkretnim primjerima kako se ograničenja te iste percepcije pretvaraju u oružja. Svjetla posvuda prokazuje autoritarnu upotrebu fotografije no istovremeno ne osporava subverzivni potencijal medija. Anthonyjev autorefleksivni stil kombinira verité, performans, arhivsko istraživanje i elektroničke kompozicije njegova sugrađanina Dana Deacona te upućuje gledatelja na demokratski pristup slici i napuštanje iluzije objektivnosti i sigurnosti.
Nagrade i festivali:
Sundance Film Festival (2021) – svjetska premijera, Posebna nagrada žirija za najbolji američki dokumentarac; CPH:DOX (2021) – Nagrada F:ACT – posebno priznanje; DocumentaMadrid (2021) – najbolji međunarodni film; Dokufest (2021); Zurich Film Festival (2021) – Science Film Award; Jeonju Film Festival (2021)
Theo Anthony rođen je 1989. Nakon što je diplomirao na Koledžu Oberlin, surađivao je s magazinom Vice i s Agence France Presse (AFP). Nakon tri hvaljena kratkometražna doksa – Chop My Money, Peace in The Absence of War i Maison pour la vie, snimljenog u Kongu u finalnim danima trodnevnog rata – snima svoj prvi dugometražni komad Štakorski film (2016.) koji je imao svjetsku premijeru u Locarnu a hrvatsku na 10. Subversive Film Festivalu. Bavio se i glazbenim videom (Pepepiano, Wise Blood, Logan Takahashi). Svjetla posvuda (2021.) je njegov drugi dugometražni dokumentarac.