Kino Europa / Velika dvorana / Subota, 11. svibnja / 21.00

Nož u srce /

Francuska / Meksiko / Švicarska, 2018., 102’ DCP
Režija: Yann Gonzalez · Scenarij: Yann Gonzalez, Cristiano Mangione · Fotografija: Simon Beaufils · Montaža: Raphaël Lefèvre · Produkcija: Charles Gillibert (CG Cinéma, Piano, Garidi Films, Arte France Cinéma, Radio Télévision Suisse - RTS) · Uloge: Vanessa Paradis, Kate Moran, Nicolas Maury

Nakon što nas je zabavio protetičnim penisom Erica Cantone i njegovom dominom iz gulaga Beatrice Dalle (Susreti poslije ponoći) te oralnim seksom s kreaturom deformirana penisa koja priziva Freddyja Kruegera (Otoci), miljenik Subversivea ekscentrični Yann Gonzalez, sada ispisuje fetišističku i krajnje artificijelnu posvetu porno „šesnaestici“, kojom u uvodnim kadrovima barata lezbijska montažerka Kate Moran, ali i zaboravljenom 35mm formatu koji rabi njegov snimatelj Simon Beaufils. Ni ovdje ne nedostaju penisi u eksplicitnom krupnom planu. Reference kojima autor barata u svojoj priči o vlasnici producentske kuće specijalizirane za gay porniće, čije glumci postaju žrtve misterioznog serijskog ubojice, sežu u rasponu od „gialla“ s Edwige Fenech, Briana De Palme, Fassbindera i Darija Argenta, do Lucija Fulcija i Giorgija Morodera. Autorov retro nož ubada direktno u srce filmova koje smo voljeli. Ubojstva će čak inspirirati vlasnicu za novi projekt Homocide. Jedan od njezinih glumaca ima umjetničko ime Bouche d’Or (Zlatna usta) i definitivno je zaslužio Queer Palmu. Pripremite se na divlju metafilmsku igru u spoju slashera i gay leather porna u kojem žudnja ostaje vječno rastrgana između ljudskog i animalnog. Uz magnetsku i gotovo izvanzemaljsku Vanessu Paradis. (Dragan Rubeša)

Nagrade i festivali:

Nominacija za Zlatnu palmu i Queer Palmu – Cannes Film Festival (2018); Nagrada Jean Vigo (2018)

Yann Gonzalez rođen je u Nici 1977. godine. Filmski je kritičar i sineast. Glazbu za njegove filmove često potpisuje njegov brat Anthony, član synthpop benda M83. Dugometražni debi Susreti poslije ponoći prometnuo ga je u jednu od ključnih figura u zoni francuskih filmskih ekscentrika, a imali smo ga prilike gledati i na 7. Subversive Film Festivalu. Autorov najnoviji komad Nož u srce premijerno je prikazan lani u canneskoj konkurenciji.