Subverzivna srijeda u kinu Tuškanac počinje u 17 sati s japanskim filmom Ima jedan kamen, šarmantan, minimalistički komad o slučajnom susretu dvoje stranaca koji dijele strast prema bacanju kamenčića. Program igrane i dokumentarne konkurencije nastavlja se u 19 sati uz film Majčevina u kojem kombinirajući osobne i profesionalne perspektive redatelj Alexander Mihalkovich i redateljica/novinarka Hanna Badziaka istražuju uzroke i posljedice desetljetne prakse nasilnog zlostavljanja, mučenja i ubojstava bjeloruskih vojnih novaka. Program u kinu Tuškanac u srijedu završava u 21 sat uz film Mašinke, refleksiju na rat, strah i metafiziku tiranije tijekom portugalskog povlačenja iz Angole.
Popratni filmski program nastavlja se u srijedu u Dokukinu KIC uz Retrospektivu Sve što ste htjeli znati o Crnom (ali vas je bilo strah pitati) uz film still/here, refleksiju o ogromnom krajoliku prošaranom ruševinama i praznim parcelama koji čine sjeverni dio St. Louisa, područje na kojem je nastanjena gotovo isključivo radnička klasa, a posebno siromašni afroamerički radnici. Projekcija počinje u 18 sati uz uvod kustosa Grega de Cuir Jr-a. Program Retrospektive Crnog filma nastavlja se u 19:30 sati uz film Tonsler Park, remek-djelo najvažnijeg crnačkog filmskog umjetnika današnjice, Kevina Jeromea Eversona.
S početkom u 21 sat u Dokukinu KIC nastavlja se program Hommage posvećen avangardnom britanskom umjetniku Johnu Smithu uz nekoliko njegovih kratkih eksperimentalnih filmova i uz prisustvo autora. Smith je stvorio raznolik opus koji zamagljuje granice između dokumentarizma i fikcije te zaigrano istražuje i razlaže filmski jezik. Njegovi filmovi često su čvrsto ukorijenjeni u svakodnevnici a karakteriziraju ih formalna inovativnost, subverzivni humor i iskošeno pripovijedanje.
***
Natjecateljski i popratni program 16. Subversive Film Festivala održava se od 14. do 21. svibnja u kinu Tuškanac, Dokukinu KIC i MSU-u Zagreb te donosi okruglih pedeset filmskih naslova. SFF ponovno okuplja autore koji kritički promišljaju svijet i opiru se tržišnoj logici i pasivnoj konzumaciji slika, a filmovi se natječu za nagrade Wild Dreamer „Dragan Rubeša“ u igranoj i dokumentarnoj konkurenciji.