Utorak na Subversive Film Festivalu nastavlja se s filmskim programom i ostvarenjima iz ovogodišnje pažljivo probrane igrane i dokumentarne konkurencije.
Dan započinje u kinu Tuškanac u 17 sati kada je na rasporedu hibridni dokumentarac Dnevnici iz Myanmara koji opisuje život u Myanmaru nakon vojnog puča koji je izbio 1. veljače 2021. Političkom košmaru i sveopćem beznađu članovi kolektiva suprotstavljaju se kroz filmski medij kao čin kreativnog otpora. Svi sakupljeni segmenti ispričani su u prvom licu te su međusobno povezani zastrašujućim snimkama koje su prikupili tamošnji građanski novinari neustrašivo dokumentirajući brahijalnost režima, represiju tisuća mirnih prosvjednika koji su uhićeni ili ubijeni, te oružane pobune koje izbijaju diljem zemlje. Formalna inovativnost i kreativno pripovijedanje kratkih hibridnih filmova proizlazi iz gole nužde – filmašima je zabranjeno snimati vani, na “pravim” lokacijama te ne smiju pokazati lica protagonista kako bi sačuvali njihovu anonimnost.
U 19:15 sati u kinu Tuškanac vrijeme je za pobjednika ovogodišnje sekcije Encounters na Berlinaleu, Mutzenbacher cijenjene austrijske dokumentaristice Ruth Beckermann. Njezin najnoviji film bavi se istoimenim zloglasnim erotskim romanom iz 1906. godine o seksualnim pustolovinama bečke prostitutke. Beckermann organizira lažni kasting i okuplja muškarce od 16 do 99 godina kako bi uprizorili čitanje knjige, inicirajući raspravu o muškoj želji i njenoj transformaciji tijekom proteklih stotinu godina. Snalažljivo koristeći svoj “redateljski autoritet” Beckermann dočarava pozadinu i posljedice seksualnih maštarija bez lažnog moraliziranja i propituje društveno licemjerje. Njezina iskrena, provokativna, naizmjenično duhovita i uznemirujuća studija nadasve pronicljivo istražuje razlike između ženske i muške seksualnosti te način na koji društvo oblikuje naše erotske fiksacije. Beckermann će u sklopu festivala u srijedu, 18. svibnja u 17 sati u Dokukinu KIC održati i masterclass predavanje Režirati sjećanja: politički krajolici u dokumentarnom filmu.
U 21:15 sati u kinu Tuškanac gledamo film iz igrane konkurencije Nasljeđe njujorškog redatelja Ephraima Asilija. U pitanju je posveta Godardovoj Kineskinji i njezina rekonstrukcija iz crnačke perspektive. Julian nasljeđuje kuću svoje bake u zapadnoj Philadelphiji. Dok istražuje misaono nasljedstvo inkorporirano u brojnim knjigama i gramofonskim pločama prostor prerasta u sjedište crnačkog marksističkog kolektiva. Julian, njegova djevojka Gwen i kuća puna aktivista, umjetnika i muzičara, uključujući svadljivog prijatelja Richa, pregovaraju o antropologiji prostora, novim načinima življenja i mišljenja. Nasljeđe je proglašeno najboljim filmom na prestižnom pariškom festivalu Cinéma du Réel.
U Dokukinu KIC nastavlja se program Tko zna što će jučer donijeti? koji nas poziva da promislimo važnu ulogu koju filmovi igraju u formiranju (kulturne) memorije i povijesnih narativa. U 19 sati gledamo kultni film Proba (1974.) Julesa Dassina sa slavnom Melinom Mercouri u glavnoj ulozi. U formi brehtijanske kazališne probe ovaj odvažan filmski esej ujedno je oštra osuda grčke vojne hunte koja je vladala zemljom u periodu 1967.-1974. i proba za neka buduća politička proljeća.